Legalábbis, amióta az eszemet tudom. (Ennek konkrét idejét, egymásnak ellentmondó információk miatt nehéz meghatározni.) Hogy mi is az a legjobb dolog? Az új menetrend! Itt Szegeden mindenestre jó az új mentrend! (Szerintem.) Tegnap ugyanis kipróbáltam és mivel már pár hete fel kell járnom Pestre, össze is tudom hasonlítani. Hogy az új "hibridvonat" minden oldalát kipróbáljam odafele intercity-vagonban visszafele csak gyorsvagonban jöttem. (Azt nem tudom miért nem lehet az IC-vagonokat 1. osztályúvá átnevezni, mert így olybá tűnhet, mintha a vagonok fele nem állna meg mindenhol. Pedig megáll!) Az indulásnál már rögtön nyertem több, mint egy órát, ugyanis kettőre kell felmennem, így elég a 10:42-essel mennem, míg ugyanez a múlt héten a 9:46-ossal történt. EZ RÖGTÖN EGY NAGY ELŐNYE AZ ÚJ MENETRENDNEK! Óránként jár ugyanis és így nem kell akár egy órát is várnom Pesten! Mindezért negyedórával többet töltök a vonaton! (Nem tudom ki hogy van vele, de ez szerintem nem nagy ár!) Érkezés 13:16-re (Az egy perc késést már induláskor felszedte régi jó MÁV-os szokás szerint) remek, pont időben odaérek. Visszafele megint csak nyerek vagy fél órát, így az új mentrenddel üresjáratok nélkül, sokkal kényelmesebben tudok közlekedni. (Még akkor is ha visszafele kicsit sokan voltak és egy Ceglédig utazó, némiképpen testesebb némber megpróbált inzultálni!) Ugyanakkor csak Ceglédig voltak sokan, mert az utasokat jobban szétszórja az óránkénti indulás. (Ami utasmennyiség korábban egy vonatra jutott, az most kettőre. Logikus nem?) Én a magam részéről nem értem miért kell szídni ezt a rendszert, szerintem a szegedieknek sokkal kényelmesebb! (Csak a magam nevében írok, de várom a véleményeket!)
Úgyhogy az én végső következtetésem az, hogy ilyen jó átszervezés Szeged tekintetében még nem történt a MÁV-nál! Még akkor is ha a XXI. században nevetséges a menetidő, a vagonok semmivel sem lettek tisztábbak, tágasabbak és kényelmesebb és még akkor is, ha tudom, hogy még így is milliárdos veszteséggel működik! Ez van.
Úgyhogy az én végső következtetésem az, hogy ilyen jó átszervezés Szeged tekintetében még nem történt a MÁV-nál! Még akkor is ha a XXI. században nevetséges a menetidő, a vagonok semmivel sem lettek tisztábbak, tágasabbak és kényelmesebb és még akkor is, ha tudom, hogy még így is milliárdos veszteséggel működik! Ez van.