Bővítik a parkolási rendszert, jövőre Szegeden :), írja a helyi napilap. Másképpen szólva bevonnak még egy területet a parkolási zónába. Mely terület egyébként inkább lakóövezet, mintsem irodákkal és üzletekkel zsúfolt belvárosi terület. (Jó ez lehet, hogy megfelel az ott lakóknak, elvégre évi 3-4000 ért már lehet éves bérletet kapni ha ott lakik valaki és legalább nem parkol boldog-boldogtalan a házuk előtt - mondjuk a családtagok, ismerősök sem, legalábbis nem ingyé -, de azt már kötve hiszem, hogy az így keletkező 60-80 milliót (kb. 2000 háztartást érint) tömegközlekedésfejlesztésre költik majd.)
Mindemellett mintegy 25%-al emelik a parkolási díjakat, azon indoklással, hogy ez visszatartó hatást kelt és ezáltal csökken a városba behajtó kocsik száma. Fölöttébb érdekes az indoklás, hiszen ezzel egyidőben várhatóan a tömegközlekedés ára is hasonló - a becsült inflációt jóval meghaladó - mértékben fog emelkedni. Na már ha megállja helyét az indoklás, akkor ez a visszatartó hatás igaz kell, hogy legyen a tömegközlekedésre is, így valószínűleg gyalog fognak bejárni az emberek a városba, vagy lovon. Ha csak nem hazudnak nekünk már megint... (Arról nem is beszélve, hogy a jelek szerint tovább dolgozunk, mint négy éve, ugyanis egy órával - ötről hatra - kitolták a fizetős parkolás idejét.)
Azt hiszem valamit félreértettek a P+R rendszert illetően. Ha jól sejtem a történet arról szólna, hogy az autósokat rászoktassák a tömegközlekedésre. Hát kiváncsian várom az eredményt. Nekem inkább úgy tűnik, hogy az ezer sebből vérző költségvetést foltozgatják P+R-nek álcázott PR intézkedésekkel. (Parkolóhelybővítés, tömegközlekedésfejlesztés, környezetbarát belváros, bla-bla...)
Ja és az is jó poén volt, hogy a választási kampány idejére "felfüggesztették" a kerékbilincs használatát! Most megint jön!